emmaspets.blogg.se

En blogg om det mesta. Det som intresserar mig och vad jag ser och upplever här i livet. Och vem är jag då? En 21 årig Uppsala student, född i Göteborg, uppvuxen i Sveg i Norrland och nyligen tillbakaflyttad till Sverige från mitt kära London.

Tentan närmar sig

Kategori: Allmänt

Så var det dags igen. Ännu en tenta som långsamt kommer smygandes närmare och jag, tillsammans med mina kursare, går för tillfället i ide under ett berg av böcker och texter.

Det här blir fjärde kursen som jag kommer avsluta inom programmet Retorisk och litterär kommunikation. Kursen min tenta kommer vara i är: Traditioner i klassisk retorik, från antiken till 1850. Det tog mig flera veckor innan jag ens lärde mig namnet på kursen så vi får se hur tentan kommer att gå, haha.

Men jag tror jag kommer få kämpa ganska mycket med att försöka få in 2000 år av retorikhistoria på mindre än en vecka. Vilket till största delen är mitt eget fel, varför börjar man aldrig plugga i tid?!

 
Detta kommer att bli mitt liv den kommande veckan. Böcker, texter och stora mängder kaffe. Tur att det är tillåtet att äta otroliga mängder choklad under en vecka som denna, haha.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: