emmaspets.blogg.se

En blogg om det mesta. Det som intresserar mig och vad jag ser och upplever här i livet. Och vem är jag då? En 21 årig Uppsala student, född i Göteborg, uppvuxen i Sveg i Norrland och nyligen tillbakaflyttad till Sverige från mitt kära London.

Böcker, böcker och mera böcker

Kategori: Allmänt

Att vara en student i Uppsala har sina fördelar och nackdelar. En av de bästa föredelarna med den här staden är alla dess bibliotek! Uppsala blir ofta beskrivet som Sveriges bibliotek tättades stad och varje second hand butik är full av böcker också.

En bokälskare som mig själv kan ju inte annat än att trivas! Mindre litteratur blir det inte heller av att jag läser retorik och litteratur. Tyvärr så kan det vara svårt att få tag i all kurslitteratur men är man envis så ska man lyckas.

I höstas så var jag och en vän till mig iväg till SWEcon 2012, so hölls här i Uppsala. Det var en av de roligaste helgerna som jag haft sedan jag flyttade hit. Vi fick gå in gratis för att vi car studenter och tillbringade hela helgen med att lyssna på inbjudna författare som skrivit fantasy- och sci-fiböcker. De var också villiga att signera böcker och stå och prata med sina fans vilket är ett stort plus. Ödmjukhet sitter aldrig fel.

Många fina böcker lyckades jag införskaffa också.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: